قوانین و مقررات کفگیر

از تمامی مشتریان عزیز تقاضا می شود تا قبل از خرید و ثبت سفارش ، قوانین خرید از کفگیر را مطالعه فرمایید و در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام با تیم پشتیبانی سایت تماس برقرار فرمایید

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های کفگیر منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های کفگیر تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات کفگیر اقدام کند.
همچنین از آنجا که کفگیر یک وب‌سایت خرده‌ فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

قوانین و شرایط خرید از کفگیر

  • ثبت نام در سایت کفگیر و ثبت سفارش به منزله مطالعه و پذیرش کامل قوانین و شرایط خرید کفگیر توسط مشتری می باشد .
  • کفگیر تضمین می کند تمامی کالاهای موجود در سایت دارای اصالت محصول بوده و هیچگونه کالای تقلبی و غیراصلی در این سایت به فروش نخواهد رسید و تمامی محصولات دارای گارانتی شرکت تولید کننده هستند .
  • محصول شما بایستی توسط سرویسکار مجاز شرکت تولیدکننده کالا نصب و گارانتی شود، در غیر اینصورت کالای شما از گارانتی خارج خواهد شد. اطلاعات تماس مربوط به خدمات پس از فروش کالاها برروی بسته بندی و دفترچه راهنمای آن ها و یا کارت گارانتی کالا موجود می باشد علاوه بر آن در قسمت خدمات پس از فروش محصولات در سایت نیز این شماره تماس ها درج شده است .
  • ضمانت مطابقت فنی و ظاهری محصولات ارسال شده برای مشتری عزیز با اطلاعات فنی و تصاویر درج شده از محصولات در سایت ( گاهی اوقات شرکت های تولید کننده تغییراتی جزئی در کالا ایجاد می کنند که تفاوتی در ساختار و عملکرد محصول ایجاد نمی کند کفگیر مسئولیتی در قبال تغییرات جزئی ایجاد شده توسط تولید کننده نخواهد داشت)
  • در صورت عدم تطابق محصول ارسالی با محصول موجود در سایت با توجه به قوانین مرجوعی کالا و فرآیند مرجوع کردن کالا در کفگیر ، مشتری گرامی می تواند بی هیچ دردسری محصول ارسال شده را برای مجموعه کفگیر مرجوع فرماید و در بازه ای 48 ساعت فرآیند استرداد وجه انجام خواهد شد .
  • ضمانت فرآیند پرداختی امن در سایت(تمامی درگاه پرداخت های آنلاین در کفگیر امن و رسمی بوده و کفگیر همواره تضمین حفاظت از اطلاعات پرداختی مشتریان خود را خواهد داد)
  • همانطور که برآمده از اسم و شعار کفگیر است کفگیر همواره تضمین بهترین قیمت قانونی محصولات را خواهد داد و هیچ گاه اصول اخلاقی و شرعی فروش و قیمت گذاری قانونی کالا را زیر پا نخواهد گذاشت.
  • ارسال محصولات به سراسر کشور از طریق باربری خواهد بود و کفگیر تنها هزینه ارسال محصول به باربری را از مشتری دریافت می کند و پس از تحویل محصول به باربری و ارسال به شهر موردنظر مشتری برای تحویل محصول باید هماهنگی های لازم را با باربری انجام دهد و هزینه باربری نیز به عهده مشتری خواهد بود لازم به ذکر است که مسئولیت ارسال کالا در سلامت کامل بر عهده باربری بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل باربری جبران خسارت خواهد کرد و کفگیر تنها مسئولیت پیگیری فرآیند جبران خسارت را می پذیرد .
  • فرآیند ارسال محصولات در کفگیر برای مشتریان ساکن در شهر تهران تنها حداکثر 2 روز کاری زمان خواهد برد و امکان پرداخت درب منزل برای مشتریان ساکن در شهر تهران وجود خواهد داشت .
  • به دلیل نوسانات بازار و حجم سفارش بالا در صورت عدم موجودی کالا در انبار کفگیر این موضوع متعاقبا به مشتری اطلاع داده خواهد شد و در صورت تمایل مشتری و موجود بودن محصول در سطح بازار ، کفگیر در کوتاه ترین زمان ممکن محصول درخواستی را موجود خواهد کرد و در صورت عدم تمایل مشتری یا موجود نبودن محصول سفارش لغو خواهد شد.(در صورت پرداخت وجه توسط مشتری فرآیند استرداد وجه در 48 ساعت انجام خواهد شد )
  • به دلیل نوسانات بازار در صورت تغییر قیمت این موضوع به مشتری گرامی اعلام خواهد شد و در صورت تمایل مشتری به ادامه فرآیند خرید از کفگیر در صورت افزایش قیمت محصول مشتری موظف است اختلاف قیمت را پرداخت نماید و پس از پرداخت روند تحویل سفارش آغاز خواهد شد و در صورت کاهش قیمت محصول اختلاف قیمت ایجاد شده توسط کفگیر به مشتری پرداخت خواهد شد .
  • فرآیند مرجوعی کالا و رویه های بازگرداندن آن به طور کامل در قسمت خدمات مشتریان درج شده است . ثبت نام و ثبت سفارش در کفگیر به منزله پذیرش کامل این فرآیند و قوانین مربوط به آن می باشد .
  • مشتری گرامی موظف است در هنگام دریافت محصول از صحت و سلامت فیزیکی محصول و بسته بندی آن مطمئن شود و در صورت وجود مغایرت و یا مخدوش بودن بسته بندی کالا مشتری 24 ساعت از لحظه ی تحویل محصول فرصت خواهد داشت تا این موضوع را به تیم پشتیبانی کفگیر اطلاع رسانی کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن کفگیر این مشکل را برطرف کند و اقدامات لازم را برای مرجوع کردن کالا را آغاز کند . بدیهی است که پس از گذشتن 24 ساعت از لحظه ای تحویل کالا کفگیر هیچ مسئولیتی در این رابطه نمی پذیرد .
  • در صورتی که سفارش بصورت تلفنی و یا از طریق شبکه های اجتماعی مثل واتساپ و اینستاگرام ثبت شود، به منزله تایید تمامی قوانین و شرایط ذکر شده در سایت از سمت خریدار و کاربر سایت می باشد.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

  • روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. کفگیر به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.
  • کفگیر همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در کفگیر به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای دیجی‌کالا محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
  • در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری بهحساب مشتری واریز خواهد شد.
  • کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، کفگیر جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
  • تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد

خسارت در هنگام حمل و نقل

کفگیر همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و کفگیر تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش کفگیر اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش کفگیر ارسال شود.
برای اطلاعات بیشتر به صفحه رویه‌های بازگرداندن کالا مراجعه کنید.

نظرات کاربران

هدف از ایجاد بخش نظرات در کفگیر ، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش می‌رسد. بدیهی است بخش نظرات کفگیر با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. کفگیر در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به‌هیچ‌وجه به معنی تایید فنی کفگیر درباره‌ی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.

شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران

۱. فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
۲. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
۳. نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفاده‌ی عملی و تجربه‌ی شخصی باشد و مزایا و معایب به‌صورت خلاصه و تیتروار در محل تعیین‌شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.
۴. نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه به‌طور واقع‌بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
۵. با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت‌های آن‌ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد؛ نه به‌صورت مطلق.
۶. جهت احترام‌گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
۷. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوال‌کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
۸. کاربران ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر می‌شود.
۹. قسمت نظرات سایت، با تالارهای گفت‌وگو (فروم) متفاوت است؛ لذا برای حفظ ساختار، مباحث خارج از چهارچوبی که حالت بحث و گفت‌وگو دارد، تایید نخواهد شد.
۱۰. تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب‌دارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
۱۱. از طریق نمودار تغییر قیمت در سایت می‌توانید از تغییرات قیمت آگاه شوید؛ لذا به‌هیچ‌وجه در بخش نظرات مبلغ «قیمت» را ذکر نکرده، درباره‌ی آن سؤال نکنید و نظری ندهید.
۱۲. در نظرات خود، از بزرگ‌نمایی یا اغراق درباره‌ی قوت‌ها یا ضعف‌های محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغه‌آمیز یا به دور از واقعیت تایید نخواهد شد.
۱۳. با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک‌دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
۱۴. تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید.
۱۵. کاربران می‌توانند نقد خود به هر بخش از دیجی‌کالا را در قسمت مربوط اعلام کنند؛ لذا هیچ‌گونه نقدی را درباره‌ی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات ننویسید.
۱۶. توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درباره‌ی محصولات جدا خودداری کنید.
۱۷. بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
۱۸. لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاه‌کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه‌ی تایید نظرات کاربران است.

شرایط ارسال پرسش یا پاسخ:

– بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسم‌الخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.
– برای آگاهی از تغییرات قیمت از نمودار تغییر قیمت در سایت استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه در بخش پرسش و پاسخ در مورد «قیمت» نپرسید.
– از پرسش و پاسخ درباره‌ی آدرس سایر فروشگاه‌های فیزیکی یا اینترنتی و استفاده از لینک خودداری کنید.
– پرسش خودتان را فقط یک بار و زیر محصول موردنظرتان بنویسید.
– از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکه‌های اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

محتوا

کفگیر نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود می‏‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌کند. لازم به ذکر است کفگیر تضمین نمی‏‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط کفگیر دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.